Ostry nóż

Nim kucharka obiad ugotuje w garze
widelec i nóż grzecznie razem w parze,
na stole kuchennym cierpliwie czekają 
i z łyżką do zupy plotki wymieniają:

"Zmywarka mnie wczoraj tak pięknie umyła.
Chyba jeszcze nigdy tak się nie świeciłam!"
Powiedziała łyżka dumna i wesoła, 
zachwyceni byli wszyscy dookoła.

Widelec zazdrosny zza talerza zerka 
"Kiedyś wyczyściła mnie pewna kelnerka,
że świeciłem bardziej niż gwiazda na niebie,
i dużo ładniejszy byłem od ciebie!"

Nóż, ostry jak zawsze, plotki te ucina 
"Cicho wszystkie sztućce! Obiad się zaczyna!
Koniec waszych sporów czas iść do roboty!
Nie gadać już więcej bo będą kłopoty."

Wszyscy przestraszeni cichuteńko siedzą, 
a kiedy już ludzie obiad pyszny zjedzą,
do zmywarki wsadzą brudne łyżki, noże.
Taka kąpiel sztućcom na pewno pomoże.

2 komentarze: